NY TID, NY LEDELSE - 6 dages retreat i Sydspanien

NY TID, NY LEDELSE
6 dages ledelses-retreat i Sydspanien

for topledere, der ønsker at løfte trivsel, engagement og resultater i deres organisation

NY TID, NY LEDELSE
6 dages ledelses-retreat i Sydspanien

for topledere, der ønsker at løfte trivsel, engagement og resultater i deres organisation

Tiden og resultaterne kalder på forandring!

Ifølge Gallups ”State of the Global Workplace 2023 Report” er kun 20 % af de ansatte i Danmark engagerede og entusiastiske omkring deres job.

Danskerne (og i særlig grad de yngre generationer) savner i stigende grad at kunne se mening i deres arbejde og føle, at de gør en forskel for andre mennesker.

Antallet af danskere, der oplever arbejdsrelateret stress, stiger, og stress er skyld i en million fraværsdage årligt.

Virksomhederne rapporterer om stigende problemer med dels at rekruttere kvalificerede medarbejdere – dels at fastholde deres medarbejdere.

Og antallet af de 18 til 34-årige, der ønsker at blive leder, er halveret i 2023, fordi de ikke kan se sig selv i nutidens ledelsesform.

Samtidig udtrykker et stigende antal topledere, at de føler sig pressede, drænede og ikke længere kan finde den samme begejstring for deres rolle og arbejde.

Vi er med andre ord trådt ind i en ny tid, der kalder på en helt ny tilgang til ledelse.

Det ønsker vi at gøre noget ved. Og derfor har vi skabt dette retreat.

Dato kommer...

Cerro de Hijar, Tolox, Málaga

Max 12 deltagere

Få konkrete redskaber til at skabe en ny og bæredygtig fremtid for din virksomhed

Du får i løbet af de 6 dage på retreatet viden, inspiration, sparring og konkrete redskaber til en ny menneskefokuseret og autentisk tilgang til ledelse, så du kan skabe:

  • større mening og sammenhængskraft i din organisation
  • en mere menneskefokuseret ledelse, der giver plads til, at hver enkelt bruger sin energi, passion, personlighed og sit potentiale optimalt og dermed bidrager optimalt
  • en bæredygtig kultur og dagligdag, hvor trivslen, engagementet, energien og glæden blomstrer.

Alt sammen til gavn og glæde for både dine medarbejdere, dine ledere og dig selv. Og for jeres resultater!

Retreat… hvad vil det sige?

Ordet ”retreat” betyder tilbagetrækning. En mulighed for at trække sig tilbage fra dagligdagens drift og travlhed og at skabe plads til fordybelse, nye indsigter, udvikling og til at sætte en ny retning.

Er det her retreat det rigtige for dig?

Måske genkender du som topleder nogle af de ovenstående udfordringer med stigende stress, manglende engagement, faldende trivsel i din organisation?

Måske genkender du følelsen af selv at være drænet og ikke kunne finde den samme begejstring for dit job?

Eller måske VED du bare helt ind i din kerne, at der er noget, der skal forandres til det bedre, inden det bliver værre. Og at det er tid til at træffe nye valg i forhold til den måde, vi leder vores medarbejdere og driver vores virksomheder til gavn for både mennesker og resultater.

Men du er måske i tvivl om hvordan…

I så fald er det her ledelses-retreat ”NY TID, NY LEDELSE” netop skabt til dig!

Leder du derimod efter en akademisk tilgang eller nye forkromede ledelsesteorier – så er det her ledelses-retreat IKKE det rigtige valg for dig.

De udfordringer vi står overfor i dag, løser vi ikke ved at opfinde flere akademisk funderede ledelsesteorier og modeller.

Vi er derimod sikre på, at det helt enkelt handler om at bringe menneskeligheden tilbage i vores virksomheder. Og det gør vi bl.a. ved at turde kravle ned fra det høje ledelsestårn. Ved at turde smide ”uniformen” og træde frem som det ægte menneske, du er. Og ved at se de mennesker, du har ansat, som de ægte mennesker, de er.

Det behøver du hverken en MBA eller et guldrandet eksamensbevis for at kunne. Det kræver derimod, at du har et brændende ønske om at skabe en forandring, at du har modet til at gå en ny vej – og at du får inspiration, støtte og nogle redskaber til selve processen.

Og det glæder vi os til at give dig på ledelses-retreatet “NY TID, NY LEDELSE” i november.

Vi har netop endt et fedt og inspirerende forløb med Torben Lorentsen, og vi har flyttet os markant. Især fordi vi er blevet mindet om, hvorfor menneskene i vores virksomhed er altafgørende for os – de er faktisk vores virksomhed!

Torben er sjov, nærværende og dybt inspirerende at arbejde med. Han kommer med en passion for faget og emnet, som gør ham utroligt inddragende og motiverende.

Mette MadsenIndehaver, Bog & Ide/Legekæden

Heidi Collin gør et fantastisk arbejde indenfor ledelse, særligt med sit fokus på Human Design analyseværktøjet. Af alle de personanalyser, som jeg har været igennem, har det været det mest indsigtsfulde og lærerige af dem alle, og Heidi er fantastisk til at sætte indsigten i perspektiv, så man kan omsætte det til konkret handling og derved værdi.

Ja, og så gør det jo heller ikke noget, at Heidi er et fantastisk inspirerende menneske, med den skønneste energi og et stort hjerte til livet. Stor tak til dig Heidi!

Ulrik NerløeCEO, Unified People ApS

Når den personlige passion mærkes i virksomheden, giver det mening i hverdagen. I dag er vores virksomheds målsætninger tilpasset os som ejerledere og ikke omvendt. Det har skabt en væsentlig større og mere stabil virksomhed, samtidig med at vi som ejerledere har fået bevidstgjort forskellighed og udlever hver vores rolle som ledere i hverdagen. Det giver ro for vores medarbejdere og skaber flere loyale kunder, der er ambassadører for TJ-imaging.

Vi kan varmt anbefale Torben til målrettet at udvikle og forbedre dig og din virksomhed, så kunderne bliver mere bevidste om værdierne.

Theresa og Jan SørensenEjerledere, TJ-imaging

Tak for en superglidende og fed proces, som du kører på en struktureret og professionel måde.

Ami HansenStifter, ejer og CEO, BrandFix A/S

Sådan foregår ledelses-retreatet

Retreatet foregår på Hotel Cerro de Hijar i Tolox i Sydspanien og strækker sig over 7 dage i alt inkl. ankomst- og afrejsedag:

  • Ankomst i Malaga Lufthavn (AGP): dato kommer…
  • Afrejse fra Malaga Lufthavn (AGP): dato kommer…

Men din rejse begynder allerede inden retreatet.

I en af ugerne op til retreatet får du nemlig udarbejdet og gennemgået dit personlige Human Design, som er et nyt banebrydende personprofilsystem. Det foregår online og varer 1,5 til 2 timer. Herefter modtager du ca. 10 siders PDF med gennemgang af dit design, og du får tilsendt optagelsen af vores online session. Dit Human Design vil danne et vigtigt fundament for noget af undervisningen og øvelserne på retreatet.

Programmet for selve retreatet starter mandag morgen og slutter fredag aften.

Programmet i grove træk

Vi starter ved udgangspunktet og dykker ned i de udfordringer, du ønsker at løse – og arbejder herefter med din vision for, hvad du ønsker at opnå. Dvs. dit nye ønskescenarie for dig selv og din virksomhed.

I første omgang er vores fokus at løfte dig i din rolle som topleder. Så du kan fungere som fyrtårn og katalysator for den forandring, du ønsker at skabe.

Herefter flytter vi fokus til, hvordan du kan løfte din organisation og dine medarbejdere.

Retreatet veksler mellem inspirations- og vidensoplæg fra de to arrangører og undervisere – deltagernes egen reflektion og opgaver – samt sparring og deling enten to og to eller med hele gruppen.

Fredag aften slutter vi af med bobler og en lækker 5-retters menu og fejrer dig og din nye tilgang til ledelse.

Alt er inkluderet fra du lander i Malaga søndag, til du står i lufthavnen igen lørdag:

✔ transport – fra Malaga lufthavn til hotellet og tilbage igen

✔ ophold – på hyggeligt enkeltværelse med eget toilet og bad

✔ forplejning – fra det lækre middelhavskøkken, fremstillet af lokale produkter

✔ afsluttende fejring – med festmenu og bobler fredag aften

Med i prisen får du desuden 1 times opfølgende online sparring med Torben og Heidi. Denne sparring kan du bruge inden for 3 mdr. efter retreatet.

Det eneste, du selv skal sørge for, er din flybillet til og fra Malaga Lufthavn (AGP). Resten klarer vi.

Invester i øget trivsel, engagement og resultater for din virksomhed

Antal pladser i alt: 12

Det får du med dig

Når du tager hjem fra retreatet, har du fået en helt ny tilgang til ledelse af dine medarbejdere, og du har fået redskaber til at løfte trivsel, engagement og resultater i din virksomhed.

Med dig har du også fået:

  • en konkret og personlig handlingsplan
  • dit personlige ledelsesgrundlag
  • en grundig gennemgang af dit eget unikke Human Design (dit energi-design)
  • viden om de forskellige energi-typer inden for Human Design og de optimale rammer og forudsætninger, der skal til, for at de forskellige typer lykkes og trives optimalt
  • et kompendium med undervisningsmaterialet og redskaberne fra retreatet
  • sparring med de andre topledere på holdet
  • 1 times opfølgende online sparring med Torben og Heidi, som du kan trække på inden for 3 mdr. efter retreatet
  • og din egen personlig buddy og sparringpartner fra retreatet, som du også efter retreatet kan sparre og videndele med i takt med, at I implementerer de ønskede forandringer i jeres respektive virksomheder.

Og så får du ikke mindst en uges afbræk fra driften og dagligdagen. Med mulighed for at fordybe dig i dig selv og din virksomheds udvikling… i lækre omgivelser… med lækker mad… og i samvær med ligesindede, der har samme udfordringer som dig, og som også har et brændende ønske om at løfte trivsel, engagement og resultater i deres virksomheder.

Hvem er arrangørerne?

Torben Lorentsen

Torben er ekspert i personlighedens og passionens betydning for menneskers og virksomheders succes samt foredragsholder, underviser og mentor.
Han er bl.a. certificeret Livsmentor og Emograf (følelsesmæssig intelligens).

Torben er hjertelig, passioneret og fyldt med god energi, og han brænder for at hjælpe mennesker med, at de bruger deres energi på det, der giver mening i deres liv.

Heidi Collin

Heidi er ledelsesrådgiver, mentor, forfatter, certificeret GAIS-konsulent og Human Design coach. Hun brænder for at skabe magiske virksomheder, hvor ledere og medarbejdere elsker at gå på arbejde og skaber magiske resultater sammen. Gennem ledelse med fokus på mening og menneske.

Heidi har +20 års erfaring fra den corporate verden, som både leder, medarbejder, professionelt bestyrelsesmedlem og på “den anden side af bordet” som konsulent, rådgiver og mentor.

Sammen udgør vi en stærk og passioneret duo, der brænder for at være med til at ændre måden, vi leder vores medarbejdere og virksomheder på.

Vi bidrager begge med både hjerte, personlighed og mange års erfaring fra det private erhvervsliv, fra diverse uddannelser og fra vores dybe interesse i menneskers (og ikke mindst vores egen) personlige udvikling. Med dette i bagagen ønsker vi at bygge bro fra det corporate fokus til fokus på mennesker.

For virksomheden ER mennesker.

Vi har netop endt et fedt og inspirerende forløb med Torben Lorentsen, og vi har flyttet os markant. Især fordi vi er blevet mindet om, hvorfor menneskene i vores virksomhed er altafgørende for os – de er faktisk vores virksomhed!

Torben er sjov, nærværende og dybt inspirerende at arbejde med. Han kommer med en passion for faget og emnet, som gør ham utroligt inddragende og motiverende.

Mette MadsenIndehaver, Bog & Ide/Legekæden

Heidi Collin gør et fantastisk arbejde indenfor ledelse, særligt med sit fokus på Human Design analyseværktøjet. Af alle de personanalyser, som jeg har været igennem, har det været det mest indsigtsfulde og lærerige af dem alle, og Heidi er fantastisk til at sætte indsigten i perspektiv, så man kan omsætte det til konkret handling og derved værdi.

Ja, og så gør det jo heller ikke noget, at Heidi er et fantastisk inspirerende menneske, med den skønneste energi og et stort hjerte til livet. Stor tak til dig Heidi!

Ulrik NerløeCEO, Unified People ApS

Når den personlige passion mærkes i virksomheden, giver det mening i hverdagen. I dag er vores virksomheds målsætninger tilpasset os som ejerledere og ikke omvendt. Det har skabt en væsentlig større og mere stabil virksomhed, samtidig med at vi som ejerledere har fået bevidstgjort forskellighed og udlever hver vores rolle som ledere i hverdagen. Det giver ro for vores medarbejdere og skaber flere loyale kunder, der er ambassadører for TJ-imaging.

Vi kan varmt anbefale Torben til målrettet at udvikle og forbedre dig og din virksomhed, så kunderne bliver mere bevidste om værdierne.

Theresa og Jan SørensenEjerledere, TJ-imaging

Tak for en superglidende og fed proces, som du kører på en struktureret og professionel måde.

Ami HansenStifter, ejer og CEO, BrandFix A/S

Arbejdsglæden og teamsamarbejdet er vokset – gennem grundlæggende teoretisk viden samt involverende øvelser, hvor vi alle fik flere daglige indsigter og en accept, samt forståelse for forskelligheden blandt os alle. Det har i dagligdagen skabt mere arbejdsglæde, trivsel og samarbejde. Det gode samarbejde har samtidig smittet af på stemningen og energien i butikken og vores kundeservice og dermed givet et mersalg. Selv om alderen på vore medarbejdere spænder fra 16 år til +50 år, formåede Torben at fange og give udbytte til alle generationer i forløbet.

Det bedste af det hele er næsten, at her 6 måneder efter forløbet med Torben virker det stadig til alles glæde. En bedre stemning og en sjovere hverdag. Vi er taknemmelige for den forandring Torben har skabt for os.

Helle og Henrik Kjærulff Ejere Byens Bager, Odder

Jeg oplever Heidi som en “til fingerspidserne” forberedt konsulent, der ikke “bare” kommer med gode råd, men som på involverende vis sætter ledelse og medarbejdere i spil, så jeres strategi kommer fra jer selv – med udgangspunkt i jeres ønsker, drømme og ikke mindst jeres kunders behov.

Det er faktisk det bedste forløb jeg nogensinde har deltaget i – både målt på proces og output!

Malene Stub SelmerCEO, PrimusMotor

Foredraget var meget givende, og Torben er enormt levende og autentisk i hans måde at fortælle på og har mange gode eksempler. Foredraget gav os gode indsigter i, hvordan alle medarbejderes personlighed og passion har indflydelse på arbejdsglæden og måden, hvorpå vi sikrer, at forandringer i organisationen skaber forbedringer.

Regitze DinesenEjer af Kragerup Gods

Meget motiverende proces for os, som kommer til at løfte os kompetencemæssigt og i sidste ende også på omsætningen.

Marlene Sylvester-HvidDirektør, Danske Konferencecentre.dk

Spørgsmål og svar

Hvilke personer og virksomheder er ledelses-retreatet relevant for?

Retreatet NY TID, NY LEDELSE er designet og tilrettelagt til dig som er top-leder, og som har en organisation under dig. For det er dig, der er den vigtigste katalysator, for at I lykkes med at skabe den bæredygtige kultur i din organisation, som skal til for at løfte både trivslen, engagementet og resultaterne.

Din virksomheds størrelse og branche er IKKE relevant ift. dette retreat. Det er derimod dit eget ønske om forandring, og din vilje til at handle og justere den nuværende kurs.

Vil det løfte eller belaste bundlinjen?

Forskning viser, at hvis vi løfter trivslen og arbejdslysten med bare 1 point, så er gevinsten for samfundsøkonomien hele 47,6 mia. om året (kilde: Kraka Advisory og Videncenter for God Arbejdslyst).

Tilsvarende viser forskning, at virksomheder med den højest registrerede arbejdslyst har ca. 26.000 kr. større overskud pr. medarbejder om året end virksomheder, hvor medarbejderne har den lavest registrerede arbejdslyst (kilde: Kraka Advisory og Videncenter for God Arbejdslyst).

Kan jeg stole på, at en mere menneskefokuseret ledelsesform, der løfter trivslen og arbejdsglæden, vil løse de udfordringer, jeg oplever?

Fastholdelse af medarbejderne:
Målt over et halvt år har ca. 20 % af de medarbejdere, der har registreret den laveste trivsel og arbejdsglæde, skiftet job. Til sammenligning har kun ca. 9 % af de medarbejdere, der har registreret den højeste trivsel og arbejdsglæde, skiftet job! (Kilde: Kraka Advisory og Videncenter for God Arbejdslyst).

Stress og sygdom
Medarbejdere med den lavest registrerede arbejdslyst har i gennemsnit 12 sygedage mere om året end medarbejdere med den højest registrerede arbejdslyst (kilde: Kraka Advisory og Videncenter for God Arbejdslyst).

De mest nødvendige egenskaber ved den ideelle leder
Ifølge Ballisagers rekrutteringsanalyse 2022 svarer de adspurgte respondenter, at de 3 mest nødvendige kompetencer for den ideelle leder er følgende bløde og menneskefokuserede egenskaber:

  • at være relationsskabende (63 %)
  • at have forstand på menneskers samspil (75 %)
  • og at være en god kommunikator (76 %)

Effektivitet og produktivitet
Virksomheden Nationwide Insurance indførte, at deres medarbejdere hver morgen, som det første når de tændte deres computere, skulle sende en anerkendende mail til en kollega. Efter 1,5 år kunne de konstatere, at behandlingstiden af forsikringsansøgninger var reduceret med 237 %, og at omsætningen var steget fra $ 650 mil. til $ 950 mil – uden at ansætte flere mennesker. Fordi medarbejderne er motiverede og føler sig set som menneske.

Hvad er det der Human Design for noget?

Human Design er et forholdsvis nyt og banebrydende personprofilsystem til erhvervslivet, som går langt dybere og tilfører nye dimensioner til de klassiske, kendte personprofilsystemer. Bl.a. ved at afdække dit personlige energidesign, samt de personlige styrker, passioner, værdier og det unikke bidrag, som du er født til at bruge, for at du trives og lykkes optimalt. Se nærmere på Human Design her.

Hvilke kvalifikationer skal jeg have for at deltage og for at kunne løse problemerne?

Du behøver hverken en MBA eller et guldrandet eksamensbevis for at deltage på dette retreat. Eller for at kunne skabe den forandring, der er behov for at skabe.

Vi tror ikke på, at vi løser de udfordringer, vi står over for i dag, ved at opfinde nye akademisk funderede ledelsesteorier.

Vi tror derimod på, at det helt enkelt handler om at bringe menneskeligheden tilbage i vores virksomheder. Og det gør vi bl.a. ved at turde kravle ned fra det høje ledelsestårn. Ved at turde smide ”uniformen” og træde frem som ægte menneske. Og ved at connecte med de mennesker, vi har ansat. Og det behøver du ikke en højere akademisk uddannelse for at kunne. Det kræver alene, at du har et brændende ønske om at skabe en forandring, at du har modet til at gå en ny vej – og at du får inspiration, støtte og nogle redskaber til selve processen.

HAR du allerede en MBA eller lignende, er du selvfølgelig stadig mere end velkommen, hvis du kan mærke, at det her retreat kalder på dig!

Hvordan foregår tilmelding og betaling?

Du tilmelder dig via en af tilmeldings-knapperne her på siden, som bringer dig til en tilmeldingsside, hvor du indtaster dine oplysninger.
Herefter modtager du hurtigst muligt en faktura fra Heidi Collin.
Din tilmelding er først sikret, idet din betaling er registreret på vores konto.
Betalingsfristen er netto 8 dage.
Er betalingen ikke registret inden for betalingsfristen, kan din plads gives til anden side.

Få en gratis, afklarende samtale

Din investering for øget trivsel, engagement og resultater er: 59.000 kr.

Priserne er ekskl. moms og flybillet
Tilmeldingsfrist: 5. februar 2024
Der er kun 12 pladser i alt

Har du spørgsmål? Så tag endelig fat på en af os

Torben Lorentsen

torben@passion360.dk
+45 30 46 04 55

Heidi Collin

mail@heidicollin.dk
+45 40 30 01 91

Har du spørgsmål? Så tag endelig fat på en af os

Torben Lorentsen

torben@passion360.dk
+45 30 46 04 55

Heidi Collin

mail@heidicollin.dk
+45 40 30 01 91